ריבוזו בהריון ובלידה

ריבוזו בהריון ובלידה

מאמרים נוספים

מאת: נגה שכטר. דולה ומדריכת הנקה

מאת: נגה שכטר. דולה ומדריכת הנקה

מהו ריבוזו?

ריבוזו הוא בד מסורתי ארוך וארוג, והוא נפוץ במיוחד בתרבות אמריקה הדרומית (בתרבויות אחרות יהיה לו שם שונה). אם יצא לכן לטייל במדינות אלו, וודאי נתקלתם בנשים משתמשות בו למגוון שימושים: פריט לבוש, מנשא לתינוק, עזרה בנשיאת חפצים על הראש או הגב, הגנה מהשמש ועוד. הריבוזו יעיל במיוחד בעזרה בהריון, בלידה ואחריה.

שימוש בריבוזו בהריון

ריבוזו בהריון

רצועות הרחם שלנו עובדות מאוד קשה בהריון. הריבוזו נהדר לשחרור האגן, השרירים המפרקים והרצועות הנושאות את הרחם הגדלה, ואפשר גם להעזר בו לאיזון כללי של הגוף. עם עזרה של בן הזוג או בעזרתה של הדולה ניתן גם ליצור תנאים נוחים ומצג מיטבי של התינוק ולסייע לא להתהפך למנח ראש. התרגילים נעימים ורכים ומעודדים קרבה בן היולדת לבן זוגה במיוחד כאשר הם מבוצעים באופן יומיומי.

שימוש בריבוזו בלידה

הצירים המכווצים את הרחם גורמים לעיתים לכל הגוף להתכווץ גם. ונבנה מתח בשרירים שעלול להגביר את עוצמת הכאב שיולדת חשה. שימוש בריבוזו בזמן הלידה בין ו/או במהלך הצירים מעודד את שחרור האגן, הרצועות והשרירים ממש כפי שעושים בחודשי ההריון. גם כאן, התרגילים ממלאים באנרגיה ומעודדים את העובר להתברג בצורה מיטבית בתעלת הלידה ואף מסייעים במקרים מסויימים לקיצור משך הלידה. את התרגילים ניתן לבצע בעמידה, על שש, בכריעה או בשכיבה, ואפילו עם אפידורל.

מכירה מישהי שהמידע הזה יכול להיות רלוונטי עבורה? שתפי איתה את המאמר.
אשמח לסייע ולענות על כל שאלה. נגה

דילוג לתוכן